Saturday 23 January 2010

MUKADIMAH SEBUAH PENGEMBARAAN

-->
Salam penuh mukadimah buat tatapan semua. Setelah sekian lama saya menjadi pemerhati pengkarya-pengkarya blog, akhirnya kini saya milikinya. Kenapa setelah sekian lama? Saya cuba menjadi pemerhati dan penilai dengan berjalan, melihat dan mentafsir mana-mana blog untuk mendapatkan idea sebelum menghasilkannya sendiri. Ingat, saya hanya memerhati untuk mendapatkan idea BUKAN mencuri idea. Dengan harapan, blog yang dimiliki nanti bukanlah sekadar blog yang hanya omong kosong, malahan mampu memberikan minat dan manfaat kepada pelawat yang bertandang. Menyedari diri hanya insan biasa, yang tidak punya apa selain hamba kepada yang Esa, saya cuba untuk berikan yang terbaik. Cuba untuk menjadi diri sendiri dengan setiap hasil tulisan. Tidak mahu menyerupai sesiapa, tidak juga mahu dimiripkan dengan sesiapa. Blog ini akan saya hidangkan dengan pelbagai jenis entri selain informasi harian, seni penulisan, serta isu-isu semasa. Tidak lebih daripada itu kerana saya tidak mahu entri yang tiada erti menjadi tatapan pelawat. Saya juga mengamalkan sikap keterbukaan untuk blog saya. Menerima apa-apa saja bentuk teguran, sindiran, kritikan, komen mahupun pendapat yang perlu saya perbaiki. Pendapat anda amat saya alu-alukan sekiranya terdapat sebarang kekhilafan atau kepentingan diri yang tidak terzahir. Emelkan saja apa yang berkenan ataupun tidak. Sekian pendahulu tulisan yang tidak seberapa. Akan saya kembali dengan entri yang berikutnya. Terima kasih...;)

No comments: